Veel gestelde vragen

 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk bij je te krijgen, maar de gemiddelde levertijd bedraagt tussen de 5 en 11 dagen, afhankelijk van het product en de leverancier.

Dit heeft een belangrijke reden: bij Novura kiezen we bewust voor een duurzamere aanpak. In plaats van snelle verzendingen met een grote ecologische voetafdruk, werken we met een "made-to-order" en "optimized shipping" systeem. Dit houdt in dat producten pas worden verzonden nadat jij een bestelling hebt geplaatst. Hierdoor vermijden we overtollige voorraad, verspilling van grondstoffen en onnodige retourzendingen.

Bovendien combineren we vaak verzendingen om het aantal transportbewegingen te verminderen, wat helpt om CO₂-uitstoot te verlagen. Met deze aanpak dragen we bij aan een duurzamere wereld én kunnen we jou unieke producten aanbieden tegen een scherpe prijs.

We waarderen je geduld enorm en beloven dat het wachten het waard zal zijn.

 

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling nog niet heb ontvangen?

Mocht bovengenoemde periode verstreken zijn en heb je nog steeds niks ontvangen, stuur dan even een mailtje naar info@novura.nl. We zullen dan voor u uitzoeken wat er aan de hand is met uw pakketje en u heeft binnen 24 uur een berichtje terug!

 

Ik wil mijn bestelling ruilen/retourneren, hoe doe ik dit?

Om een retour te sturen kunt u naar de ruilen / retourneren pagina en daar het retourformulier downloaden en invullen. Nadat dat is gebeurd, kunt u het product naar ons sturen via een koerier naar keuze.

 

Wat zijn de kosten van retouren?

Retourneren bij ons is helaas voor eigen rekening. De kosten zullen dan ook afhangen van de koerier. Raadpleeg de website van de desbetreffende koerier waarmee u wilt verzenden voor meer informatie over de prijzen.

 

Wat zijn de voorwaarden voor het retourneren van mijn product(en)?

Er is altijd een retourtermijn van 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat u het artikel ontvangen heeft. Er zitten echter voorwaarde aan het retourneren U kan het artikel alleen retourneren als:

· De retourtermijn nog niet verstreken is

· Het product in de originele verpakking zit en alle labels er nog

aan zitten

· Het product nog niet gebruikt is

 

Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?

We accepteren betalingen via iDeal, Bancontact, Creditcard, Apple Pay, Google Pay, Amex en Klarna. Als u niet zeker weet of de betaalmethode is geaccepteerd, volgt u de stappen op de betalingspagina om vervolgens alle mogelijke opties te bekijken. Alle transacties lopen via beveiligde en betrouwbare betalingssystemen en zijn dus in veilig.

 

Wat als ik geen bevestigingsmail van mijn bestelling heb ontvangen?

Dat is niet de bedoeling, stuur een mailtje met uw volledige naam en e-mail naar info@novura.nl. We helpen u snel verder.

 

Kan ik mijn bestelling annuleren? Wilt u uw bestelling annuleren om welke reden dan ook?

Stuur zo snel mogelijk een mailtje naar info@novura.nl. Vermeld daarin uw naam, bestelnummer die u in de bevestigingsmail hebt gehad en graag ook de reden waarom u de bestelling zou willen annuleren.